czwartek, 12 lutego 2015

Jak zatrzymać pracownika w firmie?




W czasach kiedy młodzi ludzie pragną się rozwijać, ciekawią ich nowe wyzwania i szybko się nudzą, nie jest to łatwe zadanie. Pracownicy ze starszych pokoleń (nasi rodzice, dziadkowie) to osoby, które były zatrudnione czasami nawet przez całe życie w jednej firmie, pracując przez x lat, wykonując codziennie te same czynności za stałą pensję. Obecnie mamy inne czasy i młodzi pracownicy zmieniają firmy w których pracują co najmniej co parę lat. Aktualnie jest to normalne zjawisko na rynku pracy – dlatego też ciężko utrzymać dobrego specjalistę.






Jak to osiągnąć?



Inwestycja długoterminowa.

Pierwsza myśl? Zdecydowanie w większości przypadków jest to wynagrodzenie. Ono natomiast już nie wystarcza aby zachęcić pracownika do wieloletniej współpracy. Trzeba zauważyć, że wynagrodzenie to nie tylko pieniądze, które pracownik otrzymuje za pracę wykonaną. Wynagrodzeniem mogą być również różne benefity – opieka zdrowotna, karta Multisport, szkolenia, ubezpieczenia grupowe, płatne urlopy, bilety do kina. Takie dodatki zdecydowanie mogą usatysfakcjonować naszego pracownika. Jest jeszcze kolejna możliwość, która zapewni nam bezpieczeństwo w tej kwestii, a jest to umożliwienie pracownikowi dalszego rozwoju. 




Szanse na rozwój.

Organizacje obecnie muszą być uczące się i innowacyjne. Powinny rozwijać siebie oraz swoich pracowników aby nie zniknąć na rynku. Człowiek w swojej naturze ma potrzebę nauki i doskonalenia - musimy mu to umożliwić.  Trzeba inwestować w kompetencje pracownika i zwiększać tym samym jego wiedzę i umiejętności, które zaowocują nam w przyszłości. Dostosowanie szkoleń dobrze jest oprzeć na wcześniejszej ocenie pracowniczej, ponieważ pokaże ona, kto i w jakim zakresie powinien się rozwijać.



Atmosfera sprzyjająca pracy.

Jest to oczywiście bardzo ważny aspekt. Należy pamiętać, że już podczas samej rekrutacji potencjalny pracownik może dostrzec jaka jest kultura organizacji, atmosfera i jak w przypadku objęcia przez niego danego stanowiska będzie traktowany.  Ważny jest rodzaj współpracy, ponieważ obecnie nie sprawdza się dyrektor zarządzający lub manager w roli tyrana, który ciągle sprawdza, może ukarać i nic mu się nie podoba.  To wcale nie motywuje, a wręcz przeciwnie ludzie się boją, stresują i praca nie idzie im tak dobrze. Należy raczej opierać się na pokojowej współpracy i współdziałaniu. 



Słuchaj pracownika.

Jest to osoba, która najlepiej zna dział w którym pracuje, zna klientów i ich potrzeby. Należy z pracownikiem rozmawiać na temat firmy, jej rozwoju i korzystać z jego rad, pomysłów. To właśnie ten pracownik razem z Toba buduje firmę i może dodać wiele wartości do organizacji. Pamiętaj o tym!








Utrzymanie pracownika w firmie nie jest proste, ale możliwe do wykonania. Jeśli chcemy aby do naszego teamu należeli najlepsi – inwestujmy w nich!




Jeśli masz przed sobą rekrutację i potrzebujesz powierzchni biurowej, sali konferencyjnej lub gabinetu – zapraszamy do mBiuro. Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie internetowej: www.mbiuro.com




1 komentarz:

  1. Nie każdy pracownik chce podwyżki. Ja znam wiele osób, które wolą sensowne godziny pracy, a nie wyższą płacę. Bo lubią to co robią, ale chcą też mieć czas dla bliskich

    OdpowiedzUsuń