piątek, 17 stycznia 2014

Chcesz osiągnąć sukces? Ucz się od najlepszych!












Warto w czasie rozpoczęcia prowadzenia własnego biznesu zapoznać się z osiągnięciami najlepszych. Z wywiadów przeprowadzanych z biznesmenami, którzy reprezentują znane marki możesz zyskać cenne wskazówki. 
Z przyjemnością przedstawiamy interesujący wywiad z pomysłodawcą i właścicielem marki Wittchen - Jędrzejem Wittchenem - na temat tego, co jest ważne dla osiągnięcia sukcesu Twojej firmy. Zapraszamy do lektury!

Jędrzej Wittchen, jeden z założycieli Funduszu Aniołów Biznesu, producent ekskluzywnej galanterii skórzanej, odpowiada na pytania Łódzkiej Gildii Aniołów Biznesu.


Czym dla Pana jest kreatywność?

Kreatywność to innymi słowy nowatorskie myślenie, szukanie innych rozwiązań. Kreatywne osoby podchodzą do problemów z innego punktu widzenia. 

Jak ważna jest kreatywność dla osiągnięcia sukcesu w biznesie?

W wielu dziedzinach jest najważniejsza, bo ludzie w dużej większości konkurują w ściśle określonych kryteriach. Kreatywność pozwala wyznaczyć inne, nowe kryteria do osiągnięcia tego samego celu. Dzięki kreatywnemu podejściu można iść inną drogą i zwyciężyć. 

Jak innowacyjne myślenie wpłynęło na Pana sukces?

Działamy w branży, w której ceniona jest tradycja, ponadczasowość wzorów i klasyka. Innowacyjność w naszym przypadku miała inne oblicze. Nie baliśmy się podejmowania wyzwań i działania innego niż konkurencja. Kiedy wszyscy ścigali się na najniższe ceny, my zaczęliśmy budować markę. Postawiliśmy na najwyższą jakość. 

Czy w pańskiej karierze było wydarzenie, które można nazwać kamieniem milowym Pańskiego sukcesu?

Oczywiście. Przełomowa była decyzja o budowaniu marki, którą podjąłem zaraz na początku działalności. Wymyślenie logo i wpisanie nazwiska w nazwę marki było kamieniem milowym, od którego zaczęło się tworzenie stabilnej, luksusowej marki.

Kto jest dla Pana autorytetem w biznesie?

Nie mam jednego autorytetu. Trzeba czerpać wiedzę od wszystkich.

Jakie firmy uważa Pan za szczególnie innowacyjne? Dlaczego?

Z pewnością są to firmy z branży internetowej, które stworzyły podwaliny dzisiejszego rynku. Na pewno będzie to Microsoft i Apple, ale też Google i wiele innych, które szybko wykorzystały potencjał Internetu i jednocześnie są prekursorami coraz to większych zmian.


Czy polskie społeczeństwo i gospodarka jest przyjazna innowacyjnym biznesom?

Polacy nie są z natury przyjaźni nowinkom, trendom w światowej modzie i nietuzinkowym rozwiązaniom. To dotyczy zarówno społeczeństwa jak i gospodarki. Jednak kiedy nowości zostaną zrozumiane uzyskują w Polsce bezgraniczną akceptację. Polacy są z początku niedowiarkami, by na koniec stać się największymi adeptami zmian.

Jak, według Pana, Polska wypada na tle innych krajów pod względem „kreatywności biznesowej”?

Niestety, ale bardzo słabo. Nie mamy dużego doświadczenia w gospodarce kapitalistycznej, demokratycznej, dlatego nie potrafimy wykorzystać jej potencjału. Funkcjonuje bardzo zły system nauczania, który nie pobudza młodych ludzi do myślenia tylko uczy zapamiętywania reguł. Na szczęście Polacy posiadają zmysł radzenia sobie w każdej napotkanej sytuacji. Inteligencja emocjonalna towarzyszy nam od setek lat. Zabory, wojna i lata komunizmu, a także dzisiejsza gospodarka, która nie sprzyja przedsiębiorczości, pokazują jak dobrze radzimy sobie z przeciwnościami losu.

Co powinien zrobić młody przedsiębiorca, aby jego innowacyjny pomysł na biznes odniósł sukces?

Powinien znaleźć mądrego i doświadczonego sponsora, czyli anioła biznesu.

Co Pan myśli o idei aniołów biznesu?

To słuszna idea, skrojona na miarę dzisiejszych czasów. Dla młodych ludzi z pomysłem to jest często jedyna droga do realizacji marzeń. 

Jakie ma Pan rady dla pomysłodawców, którzy chcieliby znaleźć swojego anioła biznesu?

Pomysłodawca powinien przeanalizować swój pomysł od strony twórcy, inwestora, klienta i wreszcie konkurencji w branży. 

A jakie dla inwestorów, którzy chcieliby zostać aniołami biznesu?

Radziłbym to samo: analizę od strony twórcy, inwestora, klienta i wreszcie konkurencji w branży. Dobry pomysł to znaczy taki, który spełnia wymagania twórcy i jest opłacalny dla inwestora, który zaspokoi potrzeby klienta i będzie w stanie konkurować w branży.






                                                                               Źródło: http://www.kreatywnie.aniolybiznesu.org



4 komentarze:

  1. Super :) A ja właśnie postanowiłam wdrożyć najnowszy system erp w swojej firmie. Długo nie mogłam zdecydować się na ten właściwy, dopóki znajomy nie podrzucił mi oferty na ms dynamics. Samo wdrożenie przebiegło błyskawicznie i dzięki Anegis Consulting, także bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że wiele firm się rozwija tak, by prowadzić jak najbardziej zbliżone interesy w biznesie. To znaczy, że stawiają na ułatwienie kontaktu i rozliczeń. Na przykład biuro rachunkowe w Zabrzu wprowadziło bardzo fajny system Petra24 dla komfortu swoich klientów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że coś w tym jest.

    OdpowiedzUsuń